Tips om jouw gezonde levensstijl weer op te pakken na de zomer


Vakantie; de tijd van het jaar waarin je alles even lekker mag laten gaan. Extra kaasjes bestellen na het eten van borden met pasta wanneer je in Italië bent, de wijn toch iets té rijkelijk laten vloeien op een zomerse middag in het mooie Frankrijk, of net iets teveel tapas gerechtjes bestellen dan dat eigenlijk goed voor je zou zijn in het mooie Spanje. Niks moet, alles mag; tijd om te genieten van de zon, cultuur en dus lekker eten en drinken.

Toch blijkt het voor velen weer een lastig moment om terug te komen in Nederland, na zo’n overheerlijke vakantie; terug in het oude regime, sporten weer oppakken, gezond eten… Graag denken we met je mee en geven we drie tips die ervoor kunnen zorgen dat jij snel weer de oude bent en jouw oude levensstijl gewoon direct weer oppakt. Lees snel met ons mee!

Weekboodschappen

Begin de week geordend en gestructureerd met het in huis halen van de weekboodschappen, iedere zondag. Wanneer jij ervoor zorgt dat er voldoende gezond eten in de koelkast ligt om de rest van de week een gevarieerd en gezond ontbijt en lunch mee te maken, is dat een stukje makkelijker om weer terug in je oude ritme te komen. Op deze manier voorkom je namelijk dat er ‘niks in huis is’ en je daarom maar ongezond gaat lunchen!

Maak sport-afspraken

De stap om weer te gaan sporten na een vakantie vol met lekkernijen en weinig sport is groot, heel groot. Zeker wanneer je normaliter alleen sport! Onze tip? Spreek tijdens jouw vakantie alvast weer je eerste sportafspraak met iemand anders af; dan heb je een stok achter de deur om ook daadwerkelijk te gaan. En laat die iemand anders nou niet je partner zijn, dan is de kans groot dat jullie elkaar meeslepen in negatieve motivatie en uiteindelijk toch de deur niet uitgaan voor dat ene sportuurtje!

Preperation is key

Nog zo eentje waarvan je misschien denkt dat het overdreven en onnodig is, maar die er zeker voor kan zorgen dat jij zo snel mogelijk weer in je gezonde ritme komt; eten voorbereiden! Neem ‘s avonds tien minuutjes de tijd om jouw eten voor de volgende dag vast klaar te zetten in de koelkast; maak bijvoorbeeld een overnight-oats (lekker!) voor het ontbijt, en zet jouw salade (zonder dressing!) vast klaar in de koelkast voor de lunch. Andersom kan het natuurlijk ook; neem jouw overnight-oats dan gewoon mee in een mueslibeker; de perfecte manier om de juiste structuur te houden en zonder te knoeien jouw lunch te eten! Tip!: Kijk eens op mepal.com voor fijne lunch-voorbereiding producten!  



https://vrouwpedia.nl/tips-om-jouw-gezonde-levensstijl-weer-op-te-pakken-na-de-zomer/